Karadeniz’de uygulanan projeyle kum plajlar genişliyor, sahiller eskiye dönüyor

KARADENİZ deniz boyu yolunun balaban kısmının bahir dolgu su konusunda inşa edilmesiyle tabii plajlarını kaybeden bölgede bireşimli kumluk oluşturulan sahiller, yeniden düzenleniyor. 119 kilometrelik sahil şeridindeki doğal kumsalların yüzdelik 86’sını kaybeden Trabzon’bile ‘T’ tipi dalgakıranlarla oluşan deniz hamamı alanlar genişliyor, içtimai donatı alanları ile sahiller, eski görünümüne kavuşuyor. Büyükşehir Belediye Reisi Murat Zorluoğlu, kentin kıran ile kopukluğunun bilcümle konuşulduğunu belirterek, “Uyguladığımız projelerle Trabzon’u denizle buluşturmuş olacağız” dedi.

Samsun’dan başlayıp, Artvin’in Dik Tahril Kapısı’nda sona muazzez ve 6 yer, 64 ilçe, 9 liman, 4 havaalanı ile birçok iskân birimine ulaşım sağlanan, 542 kilometre uzunluğundaki Karadeniz sahil yolunun şişman kısmının bahir dolgusu üstüne mensur edilmesiyle katıksız plajların kaybolduğu bölgede sentetik plajlar oluşturulan sahiller, baştan düzenleniyor. Karadeniz Bölgesi illerinde eski plajlara devir amacıyla belediyeler vasıtasıyla icraat yürütülürken, 119 kilometrelik periferi şeridindeki katıksız kumsallarının yüzde 86’sını kaybeden Trabzon’da ‘T’ tipi dalgakıranlarla oluşan deniz hamamı alanlar genişliyor. Sosyal teçhizat alanları ile Karadeniz sahilleri, sakat saf görünümüne kavuşuyor.

SAHİL ALANLARI GENİŞLİYORTrabzon’dahi 900 metrelik deniz boyu bandına ehil, 35 bin metrekare kayran içine düzenlenen Çıplak plajında gidiş ve çiftteker yolları, iskeleler, akarsu oyun ve macera parkları, yolculuk ve tatil alanları oluşturuldu. Kentte Kaşüstü plajının düzenlenmesi amacıyla da proje hazırlanırken, Ganita-Faroz kıran güzergahında ise 3 kilometrelik alanda yiyecek içmece mekanları, dinlenme alanları, iskeleler, azimet terasları, bala baziçe alanları oluşturuluyor. Ayasofya, Söğütlü, Vazıh sahillerinin de düzenlenmesi için emek başlatıldı.  ‘DENİZLE TRABZON’U BULUŞTURUYORUZ’Karadeniz yaka yolunun geçişinden sonra deniz ile site ortada kopukluk yaşandığını tamlayan Büyükşehir Şehremini Tasavvur Zorluoğlu, “Trabzon’daki restorasyon, yenilenme özellikle haricen mevrut ziyaretçilerimizin alelacele gözüne çarpıyor. Bu şekilde haddinden fazla izansız dönüşlerimiz oldu. Madun yapıdan art yapıdan başka şehrin ihtiyaçlarından biri bile sahillerimizdi. Ince yıllardır Trabzon’üstelik kent ile sahil kopukluğu hep konuşulur ama biz çabucak konuşmadık ve adımları da attık. Bu sene Çıplak mevkisinde makro benzeri düz oldu. Arada Sırada günlük 4-5 bin kişinin kullandığı tıpkısı alan orası. Çok adamakıllı etkinlikler birlikte yapıldı. Devamında Ganita, Faroz’u bile yapıyoruz. Burası birlikte önümüzdeki turizm sezonunda bitmiş olacak. Meydandan aşağıya bir nice evcil ve ecnebi insanlarımız Ganita’ya gelip burada geçenek geçirip dinlenecekler. Biz denizle Trabzon’u buluşturmuş olacağız. Devamında Ayasofya’dan batıya doğru yeni oluşan plajı birlikte önümüzdeki sene elan düzgün daha ağır ezgi bire bir şekilde vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız. Akçaabat, Söğütlü, Kemiksiz de kâin kıran bandını de yenileyeceğiz. Bilcümle bunlar tamamlandığında neredeyse Kaşüstü’nden Akçaabat’a büyüklüğünde çokça serbest bir yaka alanlarına şehir kavuşmuş olacak” diye niteleyerek konuştu.’DENİZİ GÖREBİLİYORUZ AMMA ULAŞAMIYORUZ’Şehrin denizden kuvvetsiz olduğunu belirten site sakinlerinden Muhammet Akva ise “Trabzon’dahi denizi görebiliyoruz amma denize tıpkı tür ulaşamıyoruz. Yıllardır maalesef böyle bire bir özlenti var içimizde. en üst Çıplak plajı yapıldı. Biraz dahi olsa kumluk düzenlemesinden sonra denizde geçenek geçirebildik. Denize girebilmek için kilometrelerce el gitmek zorunda kalıyoruz. Trabzon’birlikte denize girilebilecek haddinden fazla kısıtlı düz var. Hele şehir merkezine yakın noktalarda denize ulaşmak tür değil. Yapılan projeler var. Umarım projeler bittiğinde denizle kavuşmuş olacağız” dedi.

Filiz Karahan ise “Trabzon bundan sonra turizmden balaban pay almaya başladı. Bahir şehri olmasına rağmen maalesef denizi tasarruf alanlarımız çokça kısıtlanmış. Vaktiyle site merkezinde denize girerdik ama şimdi denize kaldırmak saatlerce defa gezmek zorunda kalıyoruz. Deminden kıyı şeridinde biraz noktada icraat yapılıyor. Çok pir projeler var. adım adım denizle buluşuyoruz. Umarım evlatlarımız bizim heyecan duyduğumuz Trabzon’un o domuzuna sahillerini sevimli fırsatı bulurlar” diye konuştu.